Custom Basic Engagemang den 31 maj



Kan inte låta bli att börja med denna bild.
Jag riktigt ser hur instruktören sitter på en MC för att informationen skall nå fram.

"En invärtes medicinare och en utvärtes däckslitare."



image1478

En av kursdeltagarna visade extra stort engagemang. Dagen till ära hade han, natten innan, lackerat om sin MC så att den matchade "västen."  Starkt att köra från Sundsvall på morgonen, det var kanske för att färgen skulle torka?

image1480

Något konstigt är det.
En av instruktörerna kom från Sundsvall!
Vår vän läkaren hade arbetat i Sundsvall!
image1481

Är det någon form av uppgjord invasion?

Hur som helst, två av grabbarna från Sundsvall skulle kvarta över hos mig. Därmed ställa sina hojar på en MC-parkering i Stockholm. Jag nämnde att SMC bl.a agerar för att vi skall få möjlighet att låsa fast våra hojar.
Det verkar iaf inte vara finnas något behov av detta i Sundsvall. Där nöjer sig med tändninglåset och hänger hjälmen på backspegel. Grattis Sundsvall där vann NI.

"Kidsen" han precis innanför dörren, då kom första "klicket." En macka, en snabbdusch på nolltid.
Lite längre tid tog det dock att putsa "glesbyggdsunderlagen" Sedan bar det av på party.
PS. Har man inte loafers i Sundsvall? DS.
Hur som helst snyggt jobbat. Sundsvall Stockholm för en Custom Basic.

Själv sammanfattar jag Custom-dagen på Tuvängen.


Inskrivning, besiktning genomgång av  regler och bestämmelser inför dagen.
Trots "bastuvärmen" bibehölls koncentrationen. GD för dagen i "kollofrisyr!"
image1497
Nu är det dax att bjuda upp till dans, ut på banan.
"Styrdans" och MC-åkning har en del gemensamt! Bl.a blicken och att huvudet är ett ypperligt balansorgan.
Nog om mina teorier, men är det stegen i SNOA Bengt och jag lär ut?
image1499
Många otroligt vackra Motorcyklar. Personligt utrustade..Det riktigt syns, DET HÄR ÄR MIN HOJ!
Tänk så många nya kontakter som knyts under en sådan här dag. Det är jättekul att gå och "tjuvlyssna" i minglet.

Assesoarer, att göra sin hoj personlig är en viktig del i våra liv.
Steget till att assosiera var inte långt i detta fall. Trumpeten och Korgen.
Ett vet jag med säkerhet, båda dessa klarar grusvägar galant, ut till hösten primörer.
Steget från Primör till Posör är heller inte speciellt långt. Hörde uttrycket POSÖR första gången i förrgår.
Vad är då en Posör? Företrädesvis en "R-åkare" med "köpt" identitet.
Värsta hojen, värsta stället, RR-stövlar ja allt det "värsta värsta."
Nu blev det mycket av det värsta, men det värsta är att Posörerna köper "slitna knäpuckar."
Och, Kjelle bekräftade det hela, genom att påtala att de, ibland sätter på "puckarna" fel. Eller är det så att POSÖRERNA åker upp ner i kurvorna?
Jag gillar de riktiga "R-åkarna" fullt, ut men undanber mig mig Posörena
image1508
Men för att citera: MAN SKALL INTE VARA BITTER!
Här är en annan Avestason som inte heller han är bitter.
Testade sin Bremco ABS på Harleyn, fullt ut. IMPONERANDE!!!
Hans kommentar: Fan vad det "bitter." Är det månne dialektalt?


image1518
Här är lite bilder från dagen.
"Kolla" yngligen på stora bilden. Var har han blicken?


Lite hojbilder!
image1530
Den 17 maj hittade jag en GLADiator så även idag.
Så här glad blir man då man kan bromsa kontrollerat.


Mer hojbilder!
image1542
Trots solskenet hittade jag ytterliggare en Solstråle.
Hon insåg att det finns fabriker som inte gör annat än säljer "fotpinnar."



Ytterliggare hojbilder.
Alla hojar var förvånandsvärt "hanterbara." Sedan kan man diskutera "körställning."
Bara man trivs. Jag skulle dock inte sätta upp hängmattan lodrätt och jag väljer fortfarande deoderant i stället för lufttorkat, om det inte är skinka från Parma.


Lite mer hojbilder!
image1573
T.o.m jag fick åka ett par varv. Kanske borde jag fundera lite på "blicken."
Men under hjälmen kan Ni se ett jätteleende. Custom Basic "landade."
image1574
Landa ja, en av kursdeltagarna "landade lite olyckligt" vid bromsövningarna.
Vår egen medicinman var dock på plats inom 10 sek, just det 10 sek.
SOS Alarm, Landstinget va Du vill hade inte hunnit lyfta luren på den tiden.
Michael snabbhet var imponerande. Varför skicka Johan Wiessman till OS i Kina?
Kanske ett bra land att fortsätta forskningen i?
Hur som helst. Vid incidenten fungerad allt klockrent både från instruktörer, flaggvakter och deltagare.
En av flaggvakterna stod fortfarande med ryggen mot "vurpan" ända tills banan var tom! Snyggt.
Den olyckliga "landningen sluta lyckligt. Vi blev alla en erfarenhet rikare. Hojåkaren var snart på benen.
Tänk otäcka Tanke om det hade hänt vid ett möte med ex. en buss!



Här är de flesta av instruktörerna Ni hade. Jag blir lite "avis" på all kunskap de besitter.
Känns ibland att jag borde uppdatera mig!
Men då uppstår ett problem. Var skall Arne hänga kameran, när han "kursar."
Bokhyllan Billy, Byrån Bosse har IKEA namngett.
Arne har namnget Kameranhängaren BoGunnar. Köp en betala för två, eller hur det nu skall marknadsföras?
image1599
För att komma ut på banan måste man passera Sankte Pär.
I MC-världen tillåter han inga genvägar. Ner med visiret, på med handskar, kör med insidan mm.
Tålmodigt står han där i värmen, lutande mot sin svarta flagga.
Tror nog att jag kommer att få möta Sankte Pär tids nog. Men inte som Motorcyklist,då jag har tagit till mig förmaningen: Var riskmedveten och kör med insidan!
Kanske har jag inte hjälm på då jag kommer men Pär jag får väl klappa igen kistlocket.
Men det dröjer först skall jag stå på på Tuvängen EN HEL DAG bara för att kolla hur Du orkar.


image1597
Hojbilder

Den här bloggen blev för "stor" så jag fortsätter på en ny!
image1613
Men bara så här LITE för STOR!












Kommentarer
Postat av: Hasse S

Kanonbra och roliga texter och bilder.
Det här är en blogg i sina bästa dagar. Underhållande
och underfundig och positiv, allt enligt mitt förmenande.
Många jättefina bilder också.

Håkan Lindström är mannen bakom Sankte Pär, han kallas ibland för Krax.
Ang påsörer så har det kommit ekonomiskt tänkande in i branchen, priset på bensin går ju upp som bekant. Det nya med puckar är att
vända dem uppochned och på det viset
kunna slita dem på andra sidan också.
Om det finns påsörer så kan man aldrig vara säker på hur en sån ser ut.

2008-06-02 @ 12:15:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0