Telefonabonnemang?

Då jag dagligen är i kontakt ett antal vårdinstutitioner, har jag på senare tid blivit oerhört brydd.
Det förefaller som ett antal "pundhuvuden" kastat sig över befintliga, fungerande telefonabonnemang.
Vad har denna besparingsiver resulterat i?  Icke fungerande "telefoner."
Smart!


Vad vinner man på att krångla till saker och ting?

En bekant till mig beställde ett "förmånsrebjudande" från Telia. Allt i ett. TV, Telefon, Data.
Hennes nuvarande tefefon stängdes av, datorn likaså.
Sex kartonger(modem o boxar) senare och 48 A4 papper seare konstaterade "installatören" att linjen inte fungerade!
Givetvis sade hon upp abonnemanget med omedelbar verkan. Telia prosterade men det fanns tydligen en klausul som sade att om man inte börjat använda "skiten" kan avsluta direkt.
Borde inte Telia "kollat linjen" innan det gav sitt fantastiska "förmånserbjudande?"

Jag har tidigare haft Telia. Resultatet var ganska kul, varje gång det var "Rossi och grabbarna" rutan började "polarna" ringa. Då bröts kommunikationen och bilden förvann. Ringde telefon när jag satt vid datorn så började datorn "felsöka."
Jag påstår inte att allt var bättre förr, men Telia var det definitivt.
Hur miljövänligt är det med 48 A4, för att man skall få "lite," numera, "flintateknologi?"

Kanske "dax" att tänka till?

PS. Igår kom ytterliggare 4 hela A4 för att bekräfta abonnemanget.
Trots att det var uppsagt. Kommunikationsföretag??????

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0