Mazerati Ghibli II

I två dagar, har Zac, min ungerska hundägarkompis, tillika "bilprofessor"och jag diskuterat den här bilen.
Under långa hundpromenader, vilka jag tror våra djur helst vill glömma.
Vi var så inne på vårt tema att vi förmodligen glömt bort att det var hundarna som skulle rastas


Vi visste båda att den fanns. Men det gällde modellbeteckningen. Enligt Zac är detta ingen GHILBLI.
Enligt mig är det det. Jag fick rätt, men fel vad gäller motorbestyckningen.


MOTOR  
Position Position Front longitudinally mounted Front längssvetsat monteras
Cylinders Cylindrar No. 6V at 90º Nej 6V vid 90 º
Bore and stroke Bore och stroke 82mm x 63mm (94mm x 67mm) 82mm x 63mm (94mm x 67mm)
Cubic capacity Cylindervolym 1990cc (2790cc) 1990cc (2790cc)
Compression ratio Kompressionsförhållande 7.6:1 (7.4:1) 7.6:1 (7.4:1)
Maximum torque Maximalt vridmoment 275lb-ft at 4250rpm (305lb-ft at 3500rpm) 275lb-ft vid 4250rpm (305lb-ft vid 3500rpm)
Maximum power Maximal effekt 306bhp @ 6250rpm (284bhp @ 6000rpm) 306bhp @ 6250rpm (284bhp @ 6000rpm)
Turbochargers Turboladdare No 2 IHI watercooled Nr 2 IHI vattenkylda
Intercoolers Intercoolers

Här är den iaf.
Båda han kunnat kolla upp data redan igår.
Zac håller på med sina Le-mans Porschar och jag redigerar bilder från Rally Gotland.
MAO "hann" vi inte, eller var det Demens "lighten" som satt in. Vi glömde helt enkelt bort.

Ikväll ringde Zac, han hade kollat på "datorn."
Samtidigt som jag "kollad" data på bilen.

Ett är säkert, det finns ingen bil som har så vacker orginalklocka.

Nu åter till rallybildredigering

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0